Multimedia ImportEgmontpå lansering av PS2
Hvis dommen får stå, betyr det at varemerker avgjør hvem som har rettighetene til domenenavn også i Norge.
Playstation2-fiasko for SmartShopper
SmartShopper fikk (nesten) strømsjokk
Skal feie konkurrenten av nettet
Gutteromsfirma refser Sony
- Dette vil få store konsekvenser for bransjen - det de sier er at det er ulovlig å broke logoen, men det gjelder jo alle nettbutikker og andre butikker også. Da får de fjerne alle fansider, og ta seg en tur innom alle butikker i Europa og ta vekk plakater og Playstation-dørmatter, sier en lettere oppgitt Hilt til digi.no.
Han mener likevel ikke det vil få store forretningsmessige konsekvenser for gutteromsfirmaet. - Vi har fått enorm oppmerksomhet fra denne saken, så det er ikke så farlig. Vi har penger å betale med, forteller han.
Hilt tror det er Egmont som står bak. Et opprinnelig forslag til forlik, der hilt skulle få 50.000 kroner for å gi fra seg navnet, ble avvist. - Vi kunne gått stille i dørene og tatt pengene, men vi sa nei. Det er Egmont som har presset på i denne saken - de liker sikkert ikke at vi driver med parallellimport. Det er jo forståelig at de fikk klump i halsen da vi lanserte Playstation 2 ett år før dem, sier han.
Hilt må betale Sony 75.000 kroner i vederlag, 50.000 kroner i erstatning og 69.000 kroner for gigantselskapets saksomkostninger. Om han da ikke anker.