RESULTATERFINANS

Spår døden for alle aviser og blader

Microsoft-sjef Steve Ballmer skal bli store på annonser, for papirmediene vil død ut.

4. okt. 2007 - 08:29

Så langt har ikke Microsoft lykkes helt i å utnytte alle sine nettsider, søketjenester og programmer som Messenger til å selge annonser og søkeord. Særlig på salget av søkeord er det Google som har stukket av på seieren - og Google stjeler fortsatt brukere fra Microsoft og de andre konkurrentene, viser ferske tall.

Microsoft-sjef Steve Ballmer har likevel enorme ambisjoner. I løpet av noen få år vil en fjerdedel av Microsofts omsetning være annonse-inntekter. Det fremførte Ballmer under sin tale på et reklamebransje-arrangement i Paris i går, skriver New York Times.

Noe stammer fra oppkjøpene Microsoft (og Google) har gjort og mye skal komme fra organisk vekst. Microsoft har kjøpt Aquantive som utplasserer digitale annonser i august. og forhandler nå om å kjøpe en bit av Facebook. For Ballmer mener markedet for annonser i digitale medier skal vokser fort. Årsaken er enkel, i følge Ballmer.

- Over tid vil alle annonsekroner gå til digitale annonser-plattformer. All media vil bli digitale og alle annonser vil bli digitale, spår Microsoft-sjefen og spår altså samtidig at papirbaserte medier vil forsvinne helt etterhvert.

Det vil bli solgt annonser på digitale medier som internett og TV for 550 milliarder dollar i år.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra