Sparer 15 mill. i året på elektronisk kredittstyring

Telenor Bedrift regner med å spare omlag 15 millioner kroner i administrative kostnader ved å implementere en elektronisk kredittadministrasjonsløsning.

Det er CreditView som har levert systemet som Telenor Bedrift nå tar i bruk.

- Ved hjelp av CreditView vil Telenor Bedrift være i stand til å ivareta kredittarbeidet mye raskere slik at dette arbeidet ikke lenger representerer en flaskehals i salgsprosessen. Dette gjør selskapet i stand til å yte rask og effektiv service, til såvel eksisterende kundebase som nye potensielle kunder, uten å måtte fire på kravene i selskapets strenge kredittpolitikk, skriver Telenor i en pressemelding.

Det nye systemet gir Telenors kredittavdeling i Oslo tilgang til komplett kredittinformasjon, både intern og ekstern, på 750.000 kundekonti i 250.000 kundeorganisasjoner på landsbasis.

Telenor Bedrift vil også bruke systemet internt for å administrere selskapets mer enn 1.000 leverandørkonti, heter det i pressemeldingen, der selskapet estimerer at de vil spare omlag 15 millioner kroner bare i årlige administrative kostnader som følge av innføringen av den nye kredittadministrasjonsløsningen.

Til toppen