Zoomit.com ASA
Gard Jenssendigi.no
- Vi har spisset til tjenesten i tillegg til å gjøre den mer brukervennlig. Det er viktig at tjenesten er enkel når den skal konverteres til flere språk, sier han.
Zoomit setter samtidig igang en TV-reklamekampanje, for å teste om denne annonseringsformen slår an. Dersom kampanjen gir god respons i Norge, vil samme kanal benyttes til annonsering i de andre europeiske landene også.
Tjenesten har nå i gjennomsnitt 120.000 unike brukere per måned i Norden. Målet er, ifølge Jenssen, å ha én million unike brukere per måned på europeisk basis innen utgangen av året.
Zoomit.com avholdt nylig en ekstraordinær generalforsamling, hvor det ut fra selskapets målsetting på sikt om å bli børsnotert, ble vedtatt å omdanne selskapet til et allmennaksjeselskap.
Etter to års tjenestetid gikk Reidar Lorentzen ut av styret, og ble erstattet av Per Øivind Elvebakk. Elvebakk har vært med å starte digi.no og Sharepeople.com. I tillegg er han er en av to gründere i Silicon Capital, et London-basert inkubator selskap som du kan lese mer om her.