Sponsorsvikt bremser Gulltaggen

Nettbransjens egen Oscar-utdeling, Gulltaggen, blir utsatt i én måned på grunn av sponsorsvikt. Det skjer til tross for at deltakelsen på Gulltaggen er større enn noen gang.

Nesten 500 bidrag har kommet inn til årets Gulltaggen-konkurranse, nær en dobling fra tidligere år. På grunn av tøffe økonomiske tider, blir imidlertid arrangementet utsatt en måned og påmeldingsprisen redusert til halvparten, opplyser arrangementskomitéen i en pressemelding.

- Selv om vi er godt på vei med så mange bidrag, og det generelt er et stort engasjement rundt årets konkurranse, så har det vært en stor utfordring å få sponsorer til arrangementet i disse usikre økonomiske tider, fastslår prosjektleder Linda Hansen som i pressemeldingen opplyser at Gulltaggens styre derfor har besluttet å utsette prisutdelingen med én måned, til fredag 8. mars.

Det vil også bli forandringer på selve dagen for prisutdeling og fest. Det innebærer at det i år for eksempel ikke vil bli noe faglig seminar i forkant.

- Vi tror det er viktigere enn noen gang å sosialisere bransjen. For å få med flest mulig har vi bestemt oss for å halvere prisen, sier Hansen som ikke tror dette vil gå utover kvaliteten på arrangementet, men at det blir funnet kreative løsninger, blant annet på bakgrunn av innspill og tilbakemeldinger på fjorårets arrangement.

Gulltaggen er en årlig prisutdeling for Internett-bransjen som ble arrangert første gang i 1998. Styringsgruppen for Gulltaggen består av åtte personer fra norske internettselskaper, og teknisk arrangør er Perfica.

Red.anm.:
digi.no er mediepartner under årets Gulltaggen-arrangement. Andre involverte parter er March First som har utviklet årets nettsted og profil, samt Coretrek som leverer publiseringsløsningen.

Til toppen