Stadig flere telefonikunder til Telio

Sommervarmen hindrer ikke nye kunder å velge bredbåndstelefoni, noe Telio erfarte i juni.

IP-telefonileverandøren Telio var først ute med bredbåndstelefoni i Norge da selskapet startet opp i januar i fjor.

Viseadministrerende direktør Rune Strømmen sa den gang til digi.no at målet var 50.000 kunder i løpet av året.

I dag, halvannet år etter, har Telio klart 50.000 kunder. Bare i juni kuttet 7.000 nordmenn ut fasttelefonavtalen med Telenor og gikk over til Telio.

- Vi er svært fornøyd med at så mange velger Telio og at veksten holder seg på et stabilt høyt nivå selv om det er sommer. Tallene viser at veksten påvirkes lite av at det stadig dukker opp nye utfordrere som ønsker å kopiere Telios suksess innen bredbåndstelefoni, sier Strømmen til digi.no.

    Les også:

Selv om Telio ligger et halvt år bak skjema med sine 50.000 kunder, innebærer det likevel at operatøren har nesten én prosent av landets befolkning som abonnenter. Og at 2,5 prosent av alle husholdninger benytter Telio.

2,5 prosent av husholdningene betyr 110.000 brukere ved sammenligning av SSBs tall på husholdningenes størrelse.

I Danmark har Telio 10.000 kunder gjennom tjenesten Musimi.

Strømmen har tidligere uttalt til digi.no at målet for 2005 er 100.000 Telio-kunder.

Til toppen