Stadig problemer med HPs SAP-system

Vedvarende problemer med et SAP ordresystem skapte storm på kundekonferansen HP World.

Under den pågående kundekonferansen HP World i Chicago, har talspersonene for Hewlett-Packard forsøkt å berolige kundene med at problemene med det nye ordresystemet fra SAP er et tilbakelagt stadium.

Ifølge The Register er budskapet at alle problemene skal være løst innen utgangen av august.

– Vi har et krigsrom og en opptrappingsprosess slik at vi kan løse store utfordringer på kundesiden, sa en av direktørene i Enterprise-avdelingene, Joe Nadler.

Nettmagasinet melder at mange kunder ikke var imponert over forklaringen de fikk, og klaget over at problemene fortsetter.

Da HP la fram kvartalstallene sine i forrige uke, ble det sagt at selskaper gikk glipp av 400 millioner dollar i omsetning på grunn av vanskeligheter med å slå sammen ordre- og innkjøpssystemene fra henholdsvis HP og Compaq.

Nadler ble utfordret av en representant for Cingular Wireless som klaget over at en samlebestilling for Superdome og industristandard servere ikke ble levert i tide, og spurte om han kan få en garantert leveringsdato om han bestilte 500 bladservere. Svaret var at han fikk legge igjen kortet sitt, så skulle Nadler se på saken.

En annen kunde klaget over en ordre som ble levert to ganger.

En annen HP-talsperson, vice president Mark Gonzalez innen salg av servere og lagring, sa at de vedvarende problemene stort sett er begrenset til leveranser av industristandard servere.

Nadler og Gonzalez sa at det nye systemet vil gi et helhetlig bilde av hele lagersystemet, slik at kundene ikke lenger skal være nødt til å dele opp én bestilling på flere ordre.

HP har et forretningsslagord, «Adaptive Enterprise», som går ut på at IT skal gjøre bedrifter langt mer fleksible og tilpasningsdyktige enn de er i dag. Selskapets egne problemer med å integrere SAP-systemer gjenspeiler problemet med å realisere et slikt slagord.

    Les også:

Til toppen