Starter bindersbutikk på nett

Officeshop.no skal som flere andre selge kontorutstyr på Internett, men selskapet har flere originale ideer.

Officeshop.no følger den tradisjonelle oppskriften for nye agressive Internett-selskaper til punkt og prikke. For til tross kraftige kursfall i april, har ikke alle gründere mistet motet. Lasse Sten har sammen med finansmannen Leif Flemming-Bakke og styreformann i Orkla, Svein Ribe-Anderssen satset friskt.

Med bare syv millioner kroner og en stab på seks personer, skal Officeshop ta opp konkurransen med de store etablerte leverandørene av kontorrekvisita. 2600 varer ligger nå inne i butikken som spenner over alt fra binders og blyanter til CD-plater og kopimaskiner. Lokkemiddelet for kundene er pris, Officeshop hevder de ligger et godt stykke under Tybring-Gjedde og Binders.

Den tekniske løsningen er laget av Merkantildata basert på det danske økonomisystemet Damgaard Axapta. Systemet gjennomfører kredittsjekk og sender ut ordrebekreftelse og faktura på epost.

Alle bestilte varer sendes ut fra lageret til hovedpartneren Richard Andvord.
- Vi er ikke redd for at Andvord skal lage en portal selv. Det er mulig, men vi vil etter hvert lage et handlesenter for bedrifter med mange typer tjenester og varer. Vi vet det kommer flere aktører, men vi er først, sier Sten.

Sten gir to eksempler på kommende tjenester. Den første er abonnement-administrasjon.
- Vi tror mange bedrifter ønsker seg bedre oversikt over hvilke aviser og blader ansatte mottar, og de samlede kostnadene. Vår tjeneste skal gjøre det enklere når ansatte slutter og begynner, sier Sten.

Den andre tjenesten er blomster, noe bedrifter ofte trenger for mange anledninger. I løpet av neste år planlegger Officeshop å ha en omsetning på en 210 millioner kroner og være etablert i Norge, Danmark og Sverige.

Til toppen