Konkurransen i fergebransjen er knallhard, og avviklingen av taxfree-salg i tillegg til den nye broen over Øresund og tunnelforbindelsen mellom England og Frankrike gjør det ikke enklere for fergeselskapene å klare seg.
For Stena-Line ser det ut til at løsningen er billettsalg over Internett. Selskapets satsning kalles Pow, eller Packages on the web, og ble lansert den 5. juni i år, skriver Computer Sweden.
Siden da har Stena-Line registrert en mangedobling av antall billettbestillinger over Internett og betraktelig mindre pågang på telefontjenesten. På sikt regner fergeselskapet med å spare 20 til 25% på kostnadssiden, ettersom telefonbooking og bestilling gjennom reisebyrå er minst ti ganger så dyrt som den nye Internett-tjenesten.
Stena-Lines IT-sjef kan fortelle at selskapet når ut til nye kundegrupper gjennom Internett, og at Pow gjør det lettere å informere kundene om Stena-Lines forskjellige ferietilbud.