AVTALER & KONTRAKTER

Stepstone kjøper seg større på rekruttering

Markedet for webbaserte rekrutteringsløsninger vokser. Det vil Stepstone høste frukter av og utvider virksomheten.

12. juli 2005 - 13:05

digi.no har over flere artikler skrevet om stillingsmarkedet på nett som er i kraftig vekst.

Internett gir i større grad enn papiraviser mulighet til å tiltrekke og rekruttere medarbeidere, samtidig som det automatiserer rekrutteringsprosessen.

    Les også:

StepStone var blant de første med nettbasert rekruttering i Europa, og er nå tilstedeværende i 13 europeiske land.

Nå vil selskapet vokse ytterligere og går aggressivt ut på oppkjøpssiden med i-Grasp, som er en stor aktør i Storbritannia innen dette området.

Oppkjøpet har en verdi på nesten 138 millioner kroner. Med i-Grasp får StepStone Solutions en kundebase på over 300 kunder og en portefølje av rekrutteringsløsninger.

Siden i-Grasp ble stiftet i 1999, har de skapt en virksomhet med mer enn 130 kunder, og forventer inntekter i overkant av 48 millioner kroner i 2005.

Selskapet har kontorer i Storbritannia og Frankrike, og har kunder som British Airways, LVMH, La Poste, Auchan, Cadbury Schweppes, KPMG, AXA and Pricewaterhouse Coopers, i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Spania, Belgia og USA.

Administrerende direktør i StepStone, Colin Tenwick, hevder at Stepstone med oppkjøpet av i-Grasp vil ha den bredeste rekkevidden i markedet.

i-Grasp har løsninger for webbasert intervjuplanlegging, screening av kandidater, ledelse av vikarer og freelancere, rekruttering av nyutdannede, håndtering av papirsøknader og støtte for internasjonal og flerspråklig rekruttering.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra