digi.no har over flere artikler skrevet om stillingsmarkedet på nett som er i kraftig vekst.
Internett gir i større grad enn papiraviser mulighet til å tiltrekke og rekruttere medarbeidere, samtidig som det automatiserer rekrutteringsprosessen.
Les også:
- [14.10.2004] Rekordvekst i stillingsannonser
- [26.08.2004] Monster vil utfordre Finn
- [16.07.2004] Svak bedring for Stepstone
- [29.12.2003] StepStone-sjef: - Konkurransetilsynet skjønner ingenting
- [24.04.2003] Verre for Stepstone
- [28.02.2002] Stepstone tapte en halv milliard
- [13.11.2001] Stepstone motorsager staben
StepStone var blant de første med nettbasert rekruttering i Europa, og er nå tilstedeværende i 13 europeiske land.
Nå vil selskapet vokse ytterligere og går aggressivt ut på oppkjøpssiden med i-Grasp, som er en stor aktør i Storbritannia innen dette området.
Oppkjøpet har en verdi på nesten 138 millioner kroner. Med i-Grasp får StepStone Solutions en kundebase på over 300 kunder og en portefølje av rekrutteringsløsninger.
Siden i-Grasp ble stiftet i 1999, har de skapt en virksomhet med mer enn 130 kunder, og forventer inntekter i overkant av 48 millioner kroner i 2005.
Selskapet har kontorer i Storbritannia og Frankrike, og har kunder som British Airways, LVMH, La Poste, Auchan, Cadbury Schweppes, KPMG, AXA and Pricewaterhouse Coopers, i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Spania, Belgia og USA.
Administrerende direktør i StepStone, Colin Tenwick, hevder at Stepstone med oppkjøpet av i-Grasp vil ha den bredeste rekkevidden i markedet.
i-Grasp har løsninger for webbasert intervjuplanlegging, screening av kandidater, ledelse av vikarer og freelancere, rekruttering av nyutdannede, håndtering av papirsøknader og støtte for internasjonal og flerspråklig rekruttering.