Stepstone kjøper seg større på rekruttering

Markedet for webbaserte rekrutteringsløsninger vokser. Det vil Stepstone høste frukter av og utvider virksomheten.

digi.no har over flere artikler skrevet om stillingsmarkedet på nett som er i kraftig vekst.

Internett gir i større grad enn papiraviser mulighet til å tiltrekke og rekruttere medarbeidere, samtidig som det automatiserer rekrutteringsprosessen.

    Les også:

StepStone var blant de første med nettbasert rekruttering i Europa, og er nå tilstedeværende i 13 europeiske land.

Nå vil selskapet vokse ytterligere og går aggressivt ut på oppkjøpssiden med i-Grasp, som er en stor aktør i Storbritannia innen dette området.

Oppkjøpet har en verdi på nesten 138 millioner kroner. Med i-Grasp får StepStone Solutions en kundebase på over 300 kunder og en portefølje av rekrutteringsløsninger.

Siden i-Grasp ble stiftet i 1999, har de skapt en virksomhet med mer enn 130 kunder, og forventer inntekter i overkant av 48 millioner kroner i 2005.

Selskapet har kontorer i Storbritannia og Frankrike, og har kunder som British Airways, LVMH, La Poste, Auchan, Cadbury Schweppes, KPMG, AXA and Pricewaterhouse Coopers, i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Spania, Belgia og USA.

Administrerende direktør i StepStone, Colin Tenwick, hevder at Stepstone med oppkjøpet av i-Grasp vil ha den bredeste rekkevidden i markedet.

i-Grasp har løsninger for webbasert intervjuplanlegging, screening av kandidater, ledelse av vikarer og freelancere, rekruttering av nyutdannede, håndtering av papirsøknader og støtte for internasjonal og flerspråklig rekruttering.

Til toppen