StepStone lager virtuell karrièremesse

StepStone skal lage en karrièremesse på Internett, der kandidater blant annet kan bli kjent med bedriftskulturen der de søker jobb.

Den kriserammede jobbformidlingstjenesten StepStone skal i februar komme med en omfattende skandinavisk karrièremesse på Internett.

Nesten 80 prosent av alle jobbsøkere er opptatt av å få en 'følelse' for firmaets kultur når de er på utkikk etter jobb, skriver StepStone i en pressemelding der de viser til en undersøkelse foretatt av databaseselskapet Hanrick Associates.

StepStones messe har som mål å innfri disse ønskene, og er i første omgang myntet på jobbsøkere innen IT- og telekomsektoren, og arbeidsgivere som er ute etter medarbeidere med IT-kompetanse.

Det er meningen at karrièremessen skal hjelpe arbeidsgivere å kommunisere en dypere forståelse for deres firma til alle jobbsøkere og andre som besøker messen.

Blant annet skal det utvikles en messehall hvor arbeidsgivere og besøkende kan møte hverandre på deres forskjellige 'skranker' kategorisert i kompetanseområder. Besøkene skal kunne få en følelse av firmaet ved å se presentasjonsvideoer, se på produktene deres og ha direkte kontakt med representanter fra firmaet. Besøkende kan søke på jobber eller legge igjen en CV som en åpen søknad.

Messen vil også inkludere en spesiell hall for rekrutteringsfirmaer, og en for firmaer som søker etter kandidater til lederstillinger.

Til toppen