StepStone stepper opp på børs

Det norske jobbrekrutteringsselskapet StepStone vil på børs i Oslo og London. Gevinsten fra aksjesalget skal styrke merkevarebyggingen og produktutviklingen samt eksportere tjenesten til flere europeiske land.

Tjenesten startet opp i 1996 under navnet JobShop, men endret navn til StepStone i fjor høst. Ifølge en pressemelding fra selskapet er StepStone markedsleder i Europa målt i omsetning.

StepStone ASAs omsetning var i underkant av 100 millioner kroner i 1999, og inntektene stammer i hovedsak fra arbeidsgivere og rekrutteringsbyråer som betaler for jobb- og bannerannonser på nettstedet. Tjenesten er per i dag representert i åtte land; Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Belgia og Italia.

Trafikken på nettstedet er ifølge pressemeldingen på til sammen 1,8 millioner brukersesjoner. I databasene er det rundt 170.000 CV-er fra jobbsøkere og per 31. januar 2000 inneholdt databasen rundt 40.000 jobbannonser.

Selskapet ønsker å bygge opp tjenesten til å bli den ledende karriere-portalen i Europa.

Til toppen