Sterk kundevekst for Telenordic

Det norske teleselskapet Telenordic kan vise til en sterk kundevekst i første kvartal 2005. Ved utgangen av kvartalet hadde Telenordic i overkant av 40.000 abonnementer, og vekstkurven er jevnt stigende.

Hos Telenordic kan kundene skaffe seg abonnement på mobiltelefon, fast telefon og bredbånd. Denne uken lanserte selskapet konseptet "GlobalLife", som er det norske telemarkedets første mobile IP-tjeneste.

- Salg av nye abonnementer i samme periode var i overkant av 15.000, samt 3.500 nye avtaleforlengelser. Vi tar kunder primært fra NetCom og Telenor, sier administrerende direktør Mads Jacobsen i Telenordic.

Kundemassen fordeler seg på cirka 30.000 mobilabonnementer og 10.000 fast- og bredbånds- abonnementer.

"GlobalLife" byr på markedets laveste priser for utenlandssamtaler med IP-mobil. Konseptet går ut på at forbrukerne betaler samme minuttakst - såkalt "verdenspris" - uansett hvilket land det blir ringt til. Prisene ligger opptil 87 % under dagens veiledende priser hos konkurrentene. Abonnenten trenger heller ikke skifte teleoperatør for å benytte seg av dette tilbudet.

Telenordic AS opprettholder dermed målet om å ha etablert 80.000 abonnementer i 2005.

Til toppen