Kundeveksten endte på 42.000 i første kvartal, mot 50.000 i samme periode i fjor. Halvparten av de nye kundene til selskapet kjøper forhåndsbetalte mobiltelefonkort. Selskapets tilbud om trådløst kontor til næringslivet fikk 4.200 nye kunder i kvartalet, som betyr at ansatte i Saab, Ericsson Radio System og Enea Data bytter ut fasttelefonen med mobiltetefon.
Selskapets finansielle stilling er i sterk forbedring med stor omsetningsvekst og økt trafikk per kunde. Hver mobilkunde i selskapet omsatte for 500 kroner første kvartal i fjor og 541 kroner i år. Om en inkluderer forhåndsbetalte mobilkort reduseres snittkundens bruk av mobiltjenester med fem prosent fra 488 kroner til 465 kroner. Resultat etter finansielle poster økte fra 166 millioner kroner i fjor til 291 millioner kroner i år, mens resultat etter skatt endte på 210 millioner kroner opp fra 166 millioner kroner året før.
Europolitan hadde 666.000 GSM-kunder ved kvartalets utløp, som er en vekst på 41 prosent eller 192.000 kunder fra samme periode i fjor. 115.000 av de registrerte kundene benytter seg av forhåndsbetalte mobilkort.
To av Europolitans eiere, Vodafone og Air Touch fusjonerte tidlig i kvartalet. De to selskapene eier 71 prosent av selskapet.