Sterke protester mot ADSL-kutt

Folk slutter opp om en digital underskriftskampanje mot Telenors mulige planer om prisendringer på ADSL: Nesten 4000 surfere har skrevet seg på så langt, og kjeftbruken vil ingen ende ta.

Underskriftskampanjen mot Telenors ADSL-planer hadde 3720 underskrifter da denne artikkelen ble skrevet. Nye underskrifter ramler stadig inn, og temperaturen er høy både på listen på Petition Online og på digi.nos diskusjonsforum.

Les også:


Til alt overmål har underskriftskampanjen havnet på Petition Onlines liste over ti mest populære kampanjer, bare slått av et opprop mor Ariel Sharon, en kampanje for TV-serien Futurama, en for bevæpning av piloter, en for 11. september som offentlig helligdag i USA og noe som ser ut som en protest mot Vivendi i Tyrkia.


Telenor-kampanjen ligger således på sjetteplass, men selskapet har enda litt igjen før det kommer opp i Ariel Sharon-status. Den kampanjen har nesten 80.000 underskrifter.

Det har generelt ført til sterke reaksjoner at Telenor vurderer prisstrukturen på sine ADSL-tjenester. For noen vil en overgang fra fastpris til pris basert på bruk (nedlasting, betaling per MB) føre til økonomisk ruin - det er iallfall det som hevdes av flere av debattantene på nyhetsgruppen no.it.tjenester.nettilbydere.

Telenor selv mener en overgang til bruksprising vil være en god idé for flertallet av brukere. Bruksbasert prising kan like gjerne føre til at "vanlige" brukere får det billigere, noe som ikke har hindret flesteparten av deltagerne i forskjellige fora til å sammenligne Telenor med både det ene og det andre.

Til toppen