I disse dager åpner Doorstep AS for handel med sine pilotkunder. På spørsmål fra digitoday.no om prosjektet er forsinket svarer markedssjef Ann-Kristin Hageløkken:
- Vi jobber med å få hele apparatet på plass. Det er mange avtaler som skal i boks og det tar tid å sy det hele på plass.
Hun vil ikke bekrefte hvilke samarbeidspartnere som de har inngått avtaler med, men at de vil jobbe kontinuerlig for å knytte til seg nettbutikker. Doorstep skal skaffe tilveie kunder og sikker Internett-handel og nyheter, mens selve butikkene skal være eksterne leverandører. Målet er å etablere Norges ledende plass for netthandel.
I første omgang er løsningen åpen for "utvalgte" pilotkunder. I første omgang er det snakk om mellom 150 til 200 kunder, men utover første kvartal skal kundegrunnlaget gradvis utvides. Hageløkken antyder at dørene vil åpnes for alle en gang i september. Som en følge av den myke starten, ønsker de ikke å bruke penger på markedsføring.