BEDRIFTSTEKNOLOGI

Stor oppgradering av ePocket Handyman

Mobilløsningen for serviceteknikere får mange nye funksjoner i versjon 7.

Hovedmeny, timeliste og ordreliste i ePocket Handyman versjon 7.
Hovedmeny, timeliste og ordreliste i ePocket Handyman versjon 7.
23. nov. 2010 - 14:10

Versjon 7 av ePocket Handyman er nå klar, heter det i en melding fra det norske utviklerselskapet ePocket Solutions. Oppgraderingen opplyses å være den mest omfattende siden programmet ble lansert på slutten av 1990-tallet.

Brukergrensesnittet er helt nytt og mer brukervennlig, med bedre tilpasning til dagens berøringsskjermer. Det skal nå være helt overflødig å bruke penn, alt kan betjenes med fingrene. Videre er ytelsen forbedret, og det er flere nye funksjoner. En mer oppgaveorientert arbeidsflyt reduserer antall trinn som brukeren må gjennom.

Administrerende direktør Jarl Spandow opplyser at nye funksjoner og andre forbedringer er et resultat av forslag fra kundene.

Blant nyhetene:

  • Timeregistreringsfunksjonen oppdateres med et tidsur, som dokumenterer alle faser og alle avbrudd.
  • En optimalisert ordreliste
  • Raskere og mer omfattende søkefunksjonalitet
  • En ny, automatisk synkronisering som skjer i bakgrunnen ved endring av ordrestatus
  • En offline-mulighet som innebærer at serviceteknikere kan jobbe med Handyman uten forbindelse til kontoret via UMTS/GPS
  • Synkroniseringer kjøres automatisk i bakgrunnen, uansett om en ordre har blitt fullført eller fremdeles er aktiv

Muligheten til offline-bruk begrunnes med at servicefolk ofte må arbeide i områder uten dekning, eller i miljøer der trådløs kommunikasjon ikke er tillatt.

ePocket Solutions har utviklet programvare for håndholdte terminaler siden 1998. Handyman brukes i dag av 20 000 serviceteknikere over hele Europa.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.