Los Angeles' borgermester, Richard Riordan, var innom Internet World '98 torsdag for å forsikre verden om at Los Angeles er hva han kaller den digitale kyst ("the digital coast").
Dette er hans versjon av Silicon Valley, og Riordan mener at Los Angeles er multimedia- og internetthovedstaden i verden. Siden Los Angels er så spredt, har byen tatt et initiativ til å koble sammen alle de små og mellomstore underholdnings- og multimediabedriftene. I henhold til borgermesteren er det flere bedrifter i Los Angeles enn i New York City og Silicon Valley kombinert.
For å gjennomføre dette vil området investere 15 milliarder dollar i et nytt fiberoptisk nettverk for hele regionen.
Riordan minnet oss om at LA er en kreativt gryte og på vegne av byen tok han æren for godbiter som: bikinien, fortune cookie-en, romfergen, og Internett! Han fremhevet også at Los Angeles er USAs innfallsport til Asia og Latin-Amerika.
Han avsluttet med å understreke viktigheten av å gjennomføre fundamentale endringer og forbedringer i skolevesenet på alle nivåer fra barneskole og ungdomsskole til videregående skole. Dette gjelder ikke bare i LA, men i hele USA.
- En 1. klassing har 12 prosent sjanse for å ha utdannelse på 8. klassenivå alder innen han/hun er 18 år. Det er skremmende, avsluttet borgermesteren.