Stort tap for DoubleClick

Til tross for en tredobling av omsetningen, har annonseselskapet DoubleClick et tap på 114 millioner norske kroner i første kvartal i år.

Resultatene for nett- annonsegiganten DoubleClick var identisk med estimatene Wall Streets analytikere hadde operert med. Trass et kjedelig netto-tap, er omsetningsutviklingen veldig hyggelig for selskapet.

DoubleClick rapporterte mandag at de hadde et netto-tap på 114 millioner norske kroner for første kvartal i år. I samme periode i fjor hadde selskapet et tap på 28 millioner norske kroner. Det melder News.com.

Omsetningen for DoubleClick har derimot vært upåklagelig. Første kvartal i år hadde selskapet en omsetning på hele 950 millioner norske kroner. Dette er nesten en tredobling fra samme periode året før hvor selskapet hadde en omsetning på 340.2 millioner kroner.

Til tross for denne økningen, har selskapet slitt. Utgiftene har økt for DoubleClick som nå befinner seg i et langt mer presset marked. Og det at selskapet har kommet i klammeri med myndighetene og diverse forbrukerorganisasjoner har også gitt annonsegiganten endel problemer.

Les mer om DoubleClick og personvern-problemer :


DoubleClick ansetter personvernsjef
Kake-kikker tatt på fersken - legger seg flat
Michigan saksøker DoubleClick
Næringsrike men ufordøyelige småkaker
Serverer småkaker for første gang i det amerikanske Senatet
Personvernaktivister avviser DoubleClicks forsvarskampanje

Til toppen