BEDRIFTSTEKNOLOGI

Strategibytte skal hindre SMS-pizzaskandale

Digital Concepts skulle tjene penger på å premiere folk som ville ha reklame på mobilen. Men kapitalmarkedet har tørket inn, og selskapet frir nå til teleoperatørene i håp om å få solgt tjenestene de har utviklet.

Therese Werenskiold
8. juni 2001 - 15:01
Digilogpizzaskandale

Digital Concepts AS


- Vi klarte ikke å hente inn kapital. Risikokapitalen var tørket inn da vi var klare til å hente den, forteller daglig leder og teknisk ansvarlig i selskapet, Finn B. Tennfjord, til digitoday.no.

Nå har selskapet skiftet strategi. I steden for å satse på SMS-reklame direkte til forbrukerne, utvikler selskapet nå egne produkter de kan selge til teleoperatører.

- Vi lager nå de tjenestene som skal til for å la brukerne få betalt for å se på reklame på mobilen, så kan teleoperatørene kjøpe dem for å ta seg av sluttbrukerne, forteller Tennfjord.

Han mener fortsatt det er en meget god idé.

- Det spørs bare hvem som skal gjennomføre det ut til sluttbruker, sier han.

Foreløpig har ikke selskapet fått napp hos noen av de norske teleoperatørene. Men i Spania er de, ifølge Tennfjord, kommet ganske langt.

I en nylig utført spørreundersøkelse kom det frem at sluttbrukere er interessert i å motta reklame på mobilen dersom informasjonen er interessant, relevant og gratis.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.