Strømbrudd stoppet telefonikunder

Telefonikundene til Ventelo mistet summetonen i morgentimene i dag.

Alle fast- og IP-telefonikundene til Ventelo mistet forbindelsen i dag, omtrent klokken 08:30, da strømmen forsvant hos en av selskapets underleverandører, TDC Song.

Ifølge markedssjef Arne Horvei hos Ventelo Bedrift, varte strømbruddet i en knapp time, men det har tatt lenger tid å få gjenopprettet forbindelsen til alle abonnentene. Alle abonnentene skal ha fått tilbake forbindelsene før klokken 10:30.

Ifølge Ventelo skyldtes strømbruddet en mislykket og ikke varslet test hos TDC, som leverer datarom med strøm til Ventelo.

- Slike feil skal ikke skje og er helt uakseptable. Som selskap er vi avhengig av våre kunders tillit til oppetid og stabilitet. At telefonen ikke virker er alvorlig for dem som blir berørt, sier teknisk direktør Jan Erik Hvidsten i Ventelo, i en pressemelding.

Det er ikke mer enn en uke siden Ventelo måtte melde om at mange av selskapets mobilkunder ble uten tilgang i en times tid. Også dette skyldtes strømbrudd hos en av selskapets underleverandører. Årsaken til strømbrudden den gang var en feil i en hovedbryter.

Til toppen