Studentnett.no med nytt gratismagasin

Nyskapningen innholder både nyttestoff og underholdende feature-artikler, blant annet innenfor temaene musikk, økonomi, porno, utenlandsstudier og karrière.

Det skriver utgiveren, studentnett.no i en pressemelding. Daglig leder i studentnett, Rune Husby, er meget fornøyd med den nye satsingen - og med spekteret i innholdet.

- Gratismagasinet skal deles ut til 90.000 studenter ved høyskoler og universiteter i hele Norge. Artiklene vil også ligge på studentnett.no, forteller Husby til digi.no.


- Poenget er å spre dette ut til flest mulig studenter. Det eksisterer ikke noe liknende produkt. Punkt (navnet på det nye studentmagasinet) er mer enn musikk og uteliv, som ofte er hovedingrediensene i tilsvarende gratismagasiner, sier han og mener det er viktig at artiklene har en verdi for studentene.

Punkt skal komme ut fem ganger i året, og koster en del å trykke og distribuere. Men selskapet lider ingen økonomisk nød. Husby sier han har opplevd en pen oppgang i annonsemarkedet den siste tiden, og med sterke eiere som Eltek-millionær Alain Angelil og Reitan gruppen, er det ingen grunn til bekymring. I hvert fall ikke foreløpig.

- Med dette etablerer vi oss som den største og mest målrettede markedskanalen overfor landets studenter, poengterer han.

Studentnett ble lansert i august for ett år siden og har siden den gang knyttet til seg over 10.000 medlemmer. Ved høstens semesterstart ble nettstedet lukket, og medlemmene må registrere seg. Men dette har ikke skremt nye medlemmer fra å strømme på.

- Lukkingen har ikke hatt noen betydning for medlemstilstrømningen. Snarere tvert imot, sier Husby som tror det skyldes at studentene føler litt mer eierskap til nettstedet når de har registrert seg og blitt 'medlem'.

Selv bruker Studentnett opplysningene til å skreddersy sidene, og til å tilby annonsørene enda mer målrettede kampanjer. Dermed får Studentnett mer penger, annonsørene mer attraktive 'annonseringspakker', og studentene selv får mer aktuelle annonser. Husby velger å kalle det informasjon.

- IT-studenter får for eksempel informasjon fra bedrifter som er på jakt etter denne type kompetanse, sier han.

Husby har heller ikke merket noen skepsis blant studentene til å gi fra seg personlige opplysninger når de registrerer seg på nettstedet.


Til toppen