Suksess med byggvarer over nett

Nordmenn kjøper gjerne boligprodukter over nett, det bekreftes av salget hos Bedrebolig.no.

I mars lanserte Direct Communication nettbutikken Bedrebolig.no, som er det første nettstedet i Norge som tilbyr boligrelaterte produkter.

- Vi skal tjene penger allerede i år og vi lover en forbrukerrevolusjon for Internett-handel med vår portal, sa daglig leder Kjetil Seigen i mars til digi.no.

    Les også:

Og med salgstallenes klare tale, synes det ikke som at Seigen har tatt munnen for full. Seigen forteller at både salg og henvendelser til nettbutikken har vist en økning på 30 prosent hver måned. I juni hadde bedrebolig.no over 12.000 unike besøkende.

- Vi har hatt en god utvikling med kunder spredt over hele landet og gjennomsnittssalget har ligget på godt over 8.000 per salg. Dette viser at nordmenn er klare for å handle typiske kanalprodukter for sin bolig på Internett, sier Kjetil Seigen.

Direct Communication nøyer seg ikke bare med å tjene penger i år, men fortsetter å budsjetter med en salgsøkning på mellom 25 og 30 prosent hver måned i 2005.

Selskapet har foreløpig bare brukt i overkant av 40.000 kroner i markedsføring så langt i år, og har kun fokusert på nettet som kanal. Markedsmidlene plasseres på de kjente søkemotorene og i nært samarbeid med Kelkoo og DinPris.

I tillegg markedsføres nettbutikken i boligguiden Vi i Villa, som gjør det mulig for kundene å søke etter håndverkere av alle slag i hele landet.

- Vi i Villa har i dag den største database over faghåndverkere i markedet. Til høsten satser vi i tillegg på annonsering i trykte medier og TV og radio, framholder Seigen, som baner vei for kjøp av kapitalvarer på Internett.

Til toppen