Svensk mediemagasin over Atlanteren

Det svenske mediemagasinet Dagens Media vil ekspandere til USA, hvor sjefredaktør Henrik Meerburg tror det er mindre konkurranse enn i Sverige.

I Sverige er konkurransen for hard, mens det i USA er mer overkommelig, mener mediemagasinet Dagens Media, skriver et annet svensk mediemagasin, Resumé.

På det svenske markedet er det fire sterke aktører som kjemper om lesere innen media- og reklamebransjen.

- Kanskje er vi litt vel romantiske som starter dette. Men egentlig synes jeg at konkurransen er hardere i Sverige hvor en har Resumé, Vision og Info som alle er gode på det samme området som oss, sier sjefredaktør i Dagens Media, Henrik Meerburg til Resumé.

Høsten år 2000 håper Meerburg at den amerikanske utgaven kan være på markedet. I første omgang er planen at opplaget skal være på 35.000 som distribueres som kontrollerte frieksemplarer.

Han uttaler videre til konkurrenten Resumé at en investering på mellom tre og fem millioner svenske kroner er nok for å komme i gang.

Til toppen