Av de ti best rangerte reklamebyråer i Sverige, har kun tre egne hjemmesider. Fordommene mot Internett er tydelig representert i alle selskap, ifølge Resumé.
- Vi har relativt få kundekontakter. Og en hjemmeside er ikke det viktigste verktøyet for å finne en kunde eller partner, sier Sven-Olof Bodenfors, som er administrerende direktør i det svenske reklamebyrået Forsman & Bodenfors til Resume. Selskapet er i ferd med å utarbeide hjemmesider, som skal være "enkle, usexy og kun gi informasjon", ifølge Bodenfors.
Et annet svensk reklamebyrå, Paradiset, er i ferd med å bygge om sin hjemmeside, blant annet fordi den var for morsom og for lite nyttig.
- Vi må leve etter det vi lærer. Jeg har hele tiden sagt at nettet er et funksjonsmedium som skal gi nytte, ellers kan man være uten, sier deleier i Paradis, Joakim Jonason.
Resume har tidligere gitt svenske reklamebyråer på nett karakter etter kriteriene informasjonsverdi, form, funksjonalitet, interaktivitet og humor.