Swanholm presiserer: - Melissa ga 40 til 50 prosents økning

- Vi har hatt stor pågang på Norton Antivirus som følge av Melissa-viruset, presiserer salgssjef Pål Kristiansen i Swanholm Distribusjon.

Bakgrunnen for Swanholm-uttalelsene som ble offentliggjort i artikkelen "Melissa ga salgshopp på 50 prosent", skyldes misforståelser som nå er oppklart.

Poenget som Kristiansen vil understreke, er at Swanholm opplevde det samme mønsteret i pågang og økt omsetning som konkurrentene.

- Det er vanskelig å angi eksakte tall, men det må sikkert ligge minst mellom 40 og 50 prosent, sier Kristiansen.

Han mener at Melissa også bidro til å vippe konkurransen om store kunder i Swanholms favør.

- Den situasjonen Norman befinner seg i, gjør at det pågår en prosess hos en del store Norman-kunder som er i ferd med å konvertere til Norton. Flere av disse synes å ha kommet et skritt videre i denne prosessen på grunn av Melissa.

Et problem for Norman da Melissa dukket opp, er at selskapet brukte lenger tid enn de andre på å få ut en oppgradering som var i stand til å identifisere viruset.

Til toppen