RESULTATERFINANS

Symantec vil spise av Dr.Solomons fat

Det amerikanske selskapet Symantec, som blant annet selger Norton Antivirus, vil utnytte turbulensen rundt Network Associates overtagelse av Dr. Solomon. Nå tilbyr de en egen pakke spesielt siktet inn mot dagens brukere av Dr.Solomons antivirusprodukter

Jørgen Christiansen
15. sep. 1998 - 13:25

Etter Network Associates' kjøp av Dr.Solomon har de gamle kundene i det oppkjøpte selskapet nå blitt tilbudt en overgang til Network Associates' produkter. Dette tilbudet kommer i stedet for en varslet oppgradering av Dr.Solomons programvare.

Symantec ønsker å utnytte den turbulensen som oppstår når Dr.Solomon kunder likevel må bytte programvare, og selskapet tilbyr derfor disse kundene en rimelig overgang til Symantecs eget produkt, Norton Antivirus.

Under kampanjeperioden stiller Symantec med en egen dedikert brukerstøtte og tilbyr konsulenttjenester for storkunder som må skifte ut sin programvare.

Symantecs største salgsargument er at de mener den programvaren som tilbys fra Network Associates ikke er godt nok testet til at kundene kan være trygge på at den vil virke tilfredsstillende.

Initiativet fra Symantec kommer få måneder etter at selskapet overtok IBMs kundebase på antivirus produkter.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.