Tagger nettet med gull

Fredag skal Internett-Norge feire seg selv og klappe hverandre på skuldrene slik reklamebransjen gjorde med Gullfisken i forrige uke. Det som arrangørene har tenkt skal bli en årlig samlingsplass, finner sted for første gang i dag.

I dag er det premiere på nok en ny pris; det er Gulltaggen som skal deles ut.

Fra klokken 12:00 er det seminar med foredrag på Royal Christiania. Først ut er kreativ direktør i Thunder House, Jostein Borgmo. Han skal holde et innlegg hvor han presenterer en situasjonsrapport for Internett.

Fra Danmark kommer Tim Frank Andersen som er administrerende direktør i selskapet Networkers. Networkers deltar i et nordisk samarbeid hvor også New Media Science (NMS) er med.

Og apropos NMS, Erling Maartmann-Moe skal snakke om Internett uten PC i sitt innlegg. Også bannerannonsering er gjenstand for et innlegg, og da er det amerikanske NetGravitys europeiske markedssjef Andrew Gerrard som skal komme med noen bevingede ord. Trender på Internett skal oppsummeres av Marian Salzman fra Young & Rubicams Futures Group.

Seminardelen av arrangementet avsluttes med en paneldebatt ledet av redaktør for det nystartede eldrenettet Treffpunkt, NRK-veteranen Per Øyvind Heradstveit.

Deltakerne er Helle Thorkildsen fra Carat Inter Media, Svein Larsen som er tidligere administrerende direktør i radiokanalen P4, Kalle Lisberg, som egentlig er administrerende direktør i TV3, men som har midlertidig satt seg i den gamle sjefsstolen til tidligere nevnte Larsen i P4. Nettavisens Knut Ivar Skeid og Aftenpostens Pål Øverby sitter også i panelet sammen med ANFOs Bjørn Hauge og Jan Moberg fra Telenor Nextel. Temaet for paneldebatten er "Hvor går fremtidens reklamekroner og fremtidens mediaforbruk".

På selve prisutdelingen om kvelden skal P3s Hans Christian (HC) Andersen være konferansier. Det skal deles ut priser i hele ti kategorier - blant annet skal årets nettsted og årets internettperson kåres.

Til toppen