Takker ja til yaTack

Tidligere Online Club, nå yaTack.com, ser ut til å profittere på navneskiftet. Selskapet påstår å ha opplevd en eventyrlig kundepågang etter relanseringen av vare- og auksjonshuset 10. januar.

Selskapet kan melde om en dobling av antall handler i forhold til i fjor, og kraftig pågang av gamle og nye kunder.

Som Online Club hadde selskapet i fjor en gjennomsnittlig tilgang på 270 nye medlemmer per uke. Etter relanseringen har antallet steget til over 1500 nye medlemmer i uken, det vil si nesten en seksdobling i forhold til i fjor.

Også besøkstallene skyter i været. Mens snittet for 1999 var 19.000 unike besøk i uken har yaTack.com nærmere 60.000 ukentlige unike besøk, hevder selskapet i en pressemelding.

Det økte besøket har også resultert i flere utførte handler. I gjennomsnitt handler yaTack-kunden for vel 1200 kroner, noe som er høyt sammenliknet med andre e-forhandlere.

yaTack.com tar mål av seg å vokse raskt og har en visjon å bli et av Nord-Europas største vare- og auksjonshus på Internett. Selskapet lanserer nå sitt nettsted i Sverige (yaTack.se), der man allerede etter de første tre dagene, og uten noen form for markedsføring, har fått 2200 forhåndsregistrerte kunder eller medlemmer. Disse kommer i tillegg til de 26.000 kundene yaTack overtok fra 24IT på tampen av fjoråret.

yaTack er også etablert i Danmark, der et nytt nettsted lanseres i mars. Så følger Finland, opplyser administrerende yaTack-direktør Hans Christian Qvist.

Nettvarehuset yaTack satser på salg av mellom annet datautstyr, hjemmeelektronikk, DVD, CD, bøker, leker, klær, sport- og fritidsartikler, gave-, interiør- og husholdningsprodukter.

Til toppen