Tandberg beskyldes for arroganse

Etter en artikkel i bransjemagasinet The Wainhouse Research Bulletin er diskusjonen i gang om Tandbergs distribusjonsstrategi. Det norske selskapet blir nå beskyldt for å være arrogant av forhandlere i Nord-Amerika.

Andrew W. Davis, som driver Wainhouse Research, har skrevet en artikkel om Tandberg. Her settes det spørsmålstegn ved selskapets distribusjonsstrategi, og det påstås at selskapet har problemer med å skille mellom indirekte og direkte salg til kundene.

"På Tandbergs side vi vil se opp for den underliggende arrogansen og økende distribusjonstemaer", skriver Wainhouse' Davis.

Artikkelen følges opp av et leserinnlegg fra Sean F. Lynch hos forhandleren Videoconference Solutions. Den nordamerikanske forhandleren mener at Tandberg har vært arrogante "fra dag én".

"Tandberg har forsøkt å få det på deres måte i årevis, og de mener fortsatt at de bør håndtere sluttbrukeren direkte (og jeg kan høre folkene på Tandberg måpe av den... men dere vet at det er sant... skal vi si noen navn?)", skriver forhandleren i et leserinnlegg, og mener at Tandberg nå må ta en avgjørelse om de skal hjelpe forhandlerne eller gå direkte til sluttbrukerne.

Tandberg skriver også et leserinnlegg i Wainhouse-rapporten og avviser kritikken, skriver digi.nos søsterpublikasjon iMarkedet.

Hele artikkelen kan du lese hos iMarkedet

Til toppen