Tapte 6,2 milliarder kroner på ett kvartal

Det amerikanske annonsenettverket 24/7 Media hadde et fryktelig fjerdekvartal. Selskapet tapte vel 677 millioner dollar - fryktinngytende 6,18 milliarder norske kroner etter dagens dollarkurs på 9,13 kroner - i perioden.

24/7 Media Inc ventet i det lengste med å offentliggjøre de sørgelige 2000-resultatet, men når de først kom så ble de i hvert fall lagt merke til:

Administrerende direktør David J. Moore karakteriserer fjerde kvartal som "skuffende" - mildt sagt et understatement med tanke på at selskapet tapte 677 millioner dollar i perioden.

En stor del av dette beløpet - hele 500 millioner dollar - er imidlertid kostnader knyttet til oppkjøp av selskaper, deriblant Sabela iPromotions og Exactis.

24/7 Media omsatte for 38,6 millioner dollar (+4,1 prosent) i fjerde kvartal og 185,2 millioner dollar (+ 106 prosent) i hele 2000.

Også konkurrenten DoubleClick sliter:

DoubleClick sier opp 250

Til toppen