Tause om Kampanje på nett

Markedsføringsbladet Kampanje ønsker ingen omtale av hvor mange som betaler for internettutgaven. Men digi kan godt få abonnere på både bladet og nettjenesten for 595 kroner. Bladet alene koster derimot 795 kroner...

Mens TDN Nyhetsbyrå opplyser abonnementstallene for TDN Ajour og TDN Kraft, er holdningen en helt annen i Hjemmet Mortensen og Kampanje.

- Vi går ikke ut med disse tallene, sier Kampanje-redaktør Tord Langmoen til digi.

- Når det gjelder satsingen på Internett er Kampanje fremdeles i en oppbyggingsfase. I tillegg er vi en av svært få innholdstjenester på Internett i Norge som ikke er gratis. Vi betrakter derfor det vi nå gjør som et banebrytende arbeid og vil høste våre erfaringer primært til invortes bruk i Hjemmet Mortensen, sier Langmoen, som fortsatt vil drive Kampanje på nett som en betaltjeneste.

- Både den løpende nyhetsdekningen og arkivtjenesten vil være ekslusive tjenester for våre betalende abonnenter, lover han.

Markedssjef for ØR og Kampanje, Inger Hardmo i Hjemmet Mortensen bekrefter via e-post at forlaget "ikke kan gi mer opplysninger enn de som ble gitt i samtalen" med Langmoen.

Heller ikke Oddvar Enge i Kampanjes abonnementsavdeling vil først opplyse hvor mange abonnenter som betaler for bladets nettjeneste, men glipper ut med at det dreier seg "om noen hundre" og at dette er "langt flere enn vi hadde trodd på forhånd".

At det er noen som velger å abonnere på både magasinutgaven og nettversjonen av Kampanje, er ikke så rart ettersom det faktisk er billigere å få begge deler enn bare bladet. Mens du må betale 795 kroner i året for bladet, koster det 200 kroner mindre om du bestiller et årsabonnement for bladet pluss nettjenesten.

- De fleste vil ha både óg, sier redaktør Langmoen.

Til toppen