Tele 2 og MTG lanserer norsk Everyday.com i dag

Internettportalen Everyday.com lanseres nå offisielt i Norge, en drøy måned etter den offisielle åpningen i Sverige, Nederland og Frankrike.

Tele 2 Norge og Modern Times Group (MTG) lanserer offisielt internettportalen Everyday.com på det norske markedet i dag.

Everyday.com skal både være en handelsplass, en møteplass og et sted for underholdning og informasjon.

Mediekonsernet MTG, som eier TV3, TV 1000, ZTV, TV Shop og er medeier i P4, skal stå for innholdet på portalen.

Everyday.com lanseres 19 dager før P4 og Microsofts portalsatsning, forsiden.no, kommer på lufta. Administrerende direktør i MTG, Kalle Lisberg, sier om P4s rolle at selskapet stiller likt med de andre eksisterende og eventuelle innholdsleverandørende til Everyday.com.

- Vi jobber for å få til en avtale med P4 som innholdseverandør, på lik linje med de andre innholdsleverandørene, sier Lisberg til digi.no (som for øvrig er en av de andre innholdsleverandørene, red. anm.).

Ove Narvesen, Informasjonssjef i Tele 2, sier til digi.no at portalens hovedkonkurrent i Norge vil være SOL, ikke Spray.

Portalen eksisterer allerede i Norge, på adressen Everyday.com, men i dag foregår den offisielle lanseringen, hvor de strategiske målene og planene skal røpes.

I følge pressemeldingen er et av målene å gjøre Everyday.com til den dominerende internettportalen i Skandinavia og en av de største Europa. I Sverige hadde portalen kort tid etter lanseringen i desember halvannen million brukere.

Til toppen