Tele 2s mobilkunder får kjemperegning til jul

Tele 2 lanserte mobiltelefoni i sommer, og har siden da fått 20.000 mobilkunder. Men ingen av kundene har fått noen regning ennå, og summene vokser. Salgssjef Erik Gundersen beklager og lover fleksibilitet overfor de som får betalingsvansker.

Salgssjef Erik Gundersen i Tele 2 Norge understreker at de kundene som har kjøpt mobilabonnement av Tele 2, var eksisterende fasttelefon-kunder hos selskapet, og dermed er over 18 år.

I tillegg opplyser Gundersen at kundene, som en del av lanseringstilbudet, fikk 300 kroner hver i ringetid.

Selv om regningen er blitt forsinket og sluttsummen stadig øker for mobilbrukerne, regner ikke Gundersen med at det skal bli noe stort problem.

Ifølge NetComs informasjonsdirektør Guri Wormdahl, ringer NetComs mobilabonnenter for i overkant av 300 kroner i måneden. Hvis man går ut fra at dette er tilfellet også for Tele 2s kunder, vil snittsummen på regningen, dersom den sendes i desember, bli mellom 3000 og 4000 kroner.

Det er heller ikke uvanlig å ringe for 500 kroner i måneden eller mer. Storbrukerne av mobiltelefon som er kunder hos Tele 2 kan vente seg en heftig regning når det nærmer seg jul. Har man ringt for 2000 kroner i måneden lyder regningen fort på 10.000 kroner. Det kan bli tungt å bære rett før julestria, selv om man er over 18 år.

Etter det digitoday.no kjenner til er det flere Tele 2-kunder sm har ringt kundeservice og etterlyst mobilregningen.

- Det har skjedd en feil, bekrefter Gundersen overfor digitoday.no. - Vi beklager naturligvis dette. Regningene skulle vært sendt for noen uker siden, men det har oppstått tekniske problemer som gjør at regningene blir ytterligere forsinket.

Han kan ikke si med sikkerhet når regningene blir sendt ut, men lover at Tele 2 vil være fleksible dersom noen skulle få betalingsproblemer på grunn av forsinkelsene. - Vi kan alltids komme frem til ulike betalingsløsninger, som for eksempel en oppdeling av regningen, sier han til digitoday.no.

Tele 2skunder vil få mobilregningen spesifisert på sin vanlige telefonregning i første omgang. Men Gundersen forteller at selskapet ser på ulike faktureringsmodeller.

- Noen vil ha månedlig regning, mens andre foretrekker kvartalsvise fakruraer. Eventuelt kan kunden velge ett av disse alternativene, sier han og legger til:

- Det blir nok en god jul på kundene våre allikevel.

Til toppen