Telefonkrøll for teletilsynet

- Publikum bør sende oss e-post i stedet.

Post- og teletilsynet (PT) har latt seg bekymre over Telenors problemer med å avdekke årsaken til at mobilnettet den siste tiden har falt ned.

Fredag ble tilsynet selv rammet av telefontrøbbel. Det melder nyhetsbyrået NTB.

En kort melding på PTs nettsider opplyser at tilsynet for tiden har tekniske problemer med sentralbordet:

«Vi beklager de problemene dette skaper for dem som ønsker kontakt med oss. Inntil problemene er løst, oppfordrer vi publikum om å sende e-post».

Elisabeth Sørbøe Aarsæther i Post- og teletilsynet.
Elisabeth Sørbøe Aarsæther i Post- og teletilsynet.

- Det hele er ganske udramatisk. Dette skyldes oppdatering av noe programvare, som ikke har gått som planlagt, sier PTs informasjonsdirektør Elisabeth Aarsæther til digi.no.

- Vi sjekket og lyktes faktisk å nå frem på sentralbordet deres?

- Det var bra. Men ikke alle har kommet igjennom. Det er bare for sikkerhets skyld at vi opplyser om dette på hjemmesidene våre.

- Litt ironisk at nettopp dere opplevere krøll på linjene?

- He he he. Hvis du tenker på hvilken leverandør vi benytter, så kobler du kanskje litt feil. Vi har ikke Telenor, sier Aarsæther, som kan avsløre at PT er kunde av TDC.

- Du må gjerne ringe tilbake om et par timer, og se om du kommer igjennom, avslutter informasjonsdirektøren.

Til toppen