Telenor dobler antall FriSurf-kunder på under to måneder

Telenor har gjenerobret posisjonen som den ledende leverandøren av Internettaksess uten abonnementsavgift. Selskapet satt tidligere i uken med 90.000 kunder, og ligger et knapt hestehode foran konkurrenten Sense Communications.

Ved årsskiftet hadde Telenor 45.000 kunder knyttet til sin FriSurf-tjeneste, men har doblet dette kundetallet så langt i år.

Internettsjef i Telenor, Morten Lundal kunne fredag fortelle at selskapet får nær 800 nye FriSurf-kunder i døgnet for tiden, noe som den 22. februar gav et totalt kundetall på 90.000. Legger man sammen de betalkundene selskapet har på Internett-aksess, har selskapet passert 400.000 Internettkunder. Ved årsskiftet utgjorde betalkundene 355.000 kunder.

På gratismarkedet har største utfordrer så langt vært Sense Communications, og selskapet opplyste i en pressemelding på tirsdag at selskapet nå satt med 85.000 kunder. Selskapet var det første som lanserte Internett-aksess uten abonnement til vanlig teletakst.

Internett-aksessmarkedet i Norge:

Plass Selskap Betal

kunder

Gratis

kunder

Sum
1. Telenor 355.000* 90.000** 445.000
2. Tele 2 170.000 50.000 230.000
3. Sense 85.000 85.000
4. Enitel 60.000 20.000 80.000
5. Dagbladet 50.000 50.000
6. Domino 20.000 20.000
7. NetCom 10.000*** 10.000
8. CyberCity 7.000 7.000

Tallene er digi.no sine estimater om ikke annet er nevnt. Flere av aktørene er forsiktige med å opplyse kundetall.

*=per 1.1.00. Kilde: Telenor

**=per 22.2.00. Kilde: Telenor

***=per dags dato. Kilde: NetCom

Til toppen