JUSS OG SAMFUNN

Telenor elsker det trykt og godt i Sverige

Telenor vil ta Sverige med storm, men skygger unna teknologi når de skal markedsføre tjenestene sine - Det er et merkelig valg, mener en av Sveriges fremste medierådgivere.

12. sep. 2002 - 15:51

Telenor kjører denne og neste uke på med en stor markedsføringkampanje for Telenor Business Solutions AB. Ifølge Dagens Media har det norske selskapet valgt hovedbudskapet "En stormar fram i en bransch som backar" med en kampanje som er rettet mot beslutningstakere i svensk næringsliv.

Annonseringen går i uke 37 og 38 i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Göteborgs-Posten, Sydsvenska Dagbladet, Dagens Industri og Computer Sweden.

Det er med andre ord morgenaviser og to næringslivsaviser på papir som har fått hele mediekampanjen.

- Jeg synes det er et merkelig valg. Jeg var nettopp i møte med et selskap som jobber i samme sfære som Telenor. Der var det selvsagt at nettannonsering skulle inn i mediemiksen, sier Ulf Sandberg som er styreleder i mediebyrået Sandberg Starcom.

- Man må tro på det man selv selger, derfor synes det naturlig å komplementere mediekampanjen med ulike kanaler, sier Sandberg til digi.no.

- Det er jo helt klart et synspunkt, men vi har valgt papiraviser i mediemiksen, sier Erik Wikander, informasjonssjef på Telenor Business Solutions AB.

- Vi er absolutt ikke låst i medievalget vårt, det finnes en mengde ulike kanaler vi kunne valgt. I denne kampanjen ville vi nå ut til flest mulig næringsdrivende, sier Wikander til digi.no.

Den forrige reklamekampanjen, som var en produktkampanje for IP-VPN rettet mot IT-sjefer, startet i sommer. Og den var også kun papirbasert. Telenor valgte å kjøre den i avisutgaven av Computer Sweden.

- Vi har ikke helt avsluttet den kampanjen ennå, så jeg kan ikke fortelle deg hvordan det gikk, opplyser Wikander.

Her er et annet teknologiselskap som dropper sin egen kanal:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.