Telenor ettergir bredbåndsregning

Telenors IP-telefonikunder har slitt med kvaliteten og får nå en kompensasjon av Telenor.

Telenor var sent ute med sitt bredbåndstelefonitilbud, og lanserte først tilbudet i mars i fjor.

Årsaken til sen start var angivelig for å sikre at løsningen skulle være solid og pålitelig, forklarte den gang direktør for divisjon i privatmarkedet, Berit Kjøll til et fullsatt pressekorps.

Per i dag har Telenor mellom 25.000 til 30.000 bredbåndstelefonikunder, men løsningen er fortsatt preget av barnesykdommer.

Informasjonssjef Atle Lessum i Telenor bekrefter til digi.no at selskapet nå har sendt ut brev til 20.000 kunder som har hatt problem med bredbånstelefonitjenesten.

Problemet skal være relatert til ustabilitet i tjenesten og plattformløsningen, som skal ha pågått fra september til november i fjor. Kundene kunne ringe ut, men uten at mottakerne kunne høre dem.

- Noen ganger har tjenesten fungert strålende, og andre ganger ikke. Dette ønsker vi å rydde opp i, og har derfor valgt å ettergi tre måneders fastavgift til 20.000 kunder som har hatt problemer med bredbåndstelefoni, forklarer Lessum til digi.no.

Han hevder at bredbåndstelefonitjenesten nå fungerer som den skal.

Telenor var i mars i fjor skeptisk til IP-telefoni som et masseprodukt, men Lessum erklærer nå at målet er å bli den største bredbåndstelefonileverandøren.

De har i såfall fortsatt en lang vei å gå for å nå Telio, som var først ute med tilbudet, og som i dag har over 80.000 IP-telefonikunder.

Til toppen