Telenor må ha ringehjelp på Fornebu

På Telenors nye hovedkontor på Fornebu skal de ansatte ringe ved hjelp av telefonisystem fra Trio.

Trio Norge har inngått avtalen med Telenor Business Solutions og gjelder selskapets telefonikonsept Present Office.

Ordreverdien er på vel 2,5 millioner kroner og systemet dimensjoneres for inntil 15.000 ansatte og 70 sentralbord.

Trios system integreres i Telenor Mobils proffnett der også Trio er underleverandør. Dessuten integrerer løsningen eksisterende PABX-sentraler og nye telefonisystem basert på IPcen, som er en IP-løsning utviklet av Telenor Business Solutions som nylig er tatt i bruk.

Systemet skal gjøre det fleksibelt å ringe inn og ut i Telenors nye hovedkontor uansett på hvilken måte en ringer.

Trio mener løsningen som Telenor skal ta i bruk når innflyttingen i det nye hovedkontorer starter mot slutten av året, trolig er Europas mest moderne telefoniløsning.

Til toppen