BEDRIFTSTEKNOLOGI

Telenor må ha ringehjelp på Fornebu

På Telenors nye hovedkontor på Fornebu skal de ansatte ringe ved hjelp av telefonisystem fra Trio.

Frode Eriksen
13. juni 2001 - 04:32
Trio NorgeTelenor Business Solutions

Ordreverdien er på vel 2,5 millioner kroner og systemet dimensjoneres for inntil 15.000 ansatte og 70 sentralbord.

Trios system integreres i Telenor Mobils proffnett der også Trio er underleverandør. Dessuten integrerer løsningen eksisterende PABX-sentraler og nye telefonisystem basert på IPcen, som er en IP-løsning utviklet av Telenor Business Solutions som nylig er tatt i bruk.

Systemet skal gjøre det fleksibelt å ringe inn og ut i Telenors nye hovedkontor uansett på hvilken måte en ringer.

Trio mener løsningen som Telenor skal ta i bruk når innflyttingen i det nye hovedkontorer starter mot slutten av året, trolig er Europas mest moderne telefoniløsning.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.