Telenor ønsker å bli bedre likt

Telenor-sjef Baksaas liker ikke å være dårlig likt og søker hjelp hos inkassokunder.

I MMIs årlige undersøkelse blant et hundretalls selskaper fikk Telenor bunnplassering i omdømme, bare slått av NSB som kom dårligst ut.

Direktør Erik Dalen i MMI bekreftet i september i digi.no at det har gått nedover med Telenors ry i en årrekke. Dette tillegger han blant annet brutale nedbemanningprosesser som har skjedd samtidig med gode resultater.

En annen årsak til misnøye kan skyldes at flere forretningsområder er solgt ut. Fra å være et kjent og kjært statsmonopol som «alle» eide, har Telenor blitt et børsnotert selskap med profitt og aksjekurs som de fremste verdier.

    Les også:

Men nå ønsker Telenor å være blant de fem best likte selskaper og en fersk undersøkelse blant inkassokunder skal bidra til det, skriver Asker og Bærum Budstikke.

Selskapet har for første gang fått TNS Gallup til å foreta en spørreundersøkelse blant Telenors inkassokunder.

- Å spørre nettopp disse kundene om hva de mener om oss og hva vi kan gjøre annerledes, tror vi kan gi oss nyttige råd, sier informasjonssjef Atle Lessum i Telenor til Asker og Bærum Budstikke.

Drøye 600 var med i undersøkelsen, rundt 500 privatpersoner og resten bedrifter. Dette er personer eller selskaper som enten ikke hadde penger til å betale regningen eller hadde glemt å betale.

18 prosent mener de ikke er blitt tatt på alvor i sin kontakt med Telenor.

- 18 prosent er ikke bra. Her har vi et klart forbedringspotensial, mener Lessum.

Til toppen