- Provisjonen kan fremdeles bli utsatt for konkurranse, og da vil vi følge opp sier markedsdirektør i Telenor Mobil, Jo Lunder, til digi.no.
Han venter at provisjonsnivået vil komme under press om Telia får mobillisens og må kjøpe seg inn på markedet i form av subsidierte produkter og tjenester.
- Vi ønsker at fokus heller skal settes på ringeprisen enn på provisjonen når man kjøper et apparat og et abonnement. Vi har aldri vært ledende på provisjoner og vil eller ikke bli det, men vil gjøre det som er nødvendig for å opprettholde vår andel i markedet og i veksten i markedet.
Lunder sier at en del av servicetiltakene kundene nå får glede av er at de ikke lenger selv trenger å følge med i prisbildet, siden Telenor Mobil heretter vil gjøre det for kunden.
- Jo mer du ringer for, jo billigere blir det å ringe hvert minutt. Kunden trenger ikke lenger selv følge med når han eller hun ringer, før det blir lønnsomt å skifte til en annen abonnementstype. Vi gjør denne jobben.
Telenor Mobil er også i gang med å regne på hva det vil koste å etablere et lojalitetsprogram, der kunder skal få et godt innbyttetilbud på sin gamle mobiltelefon. Administrerende direktør i Telenor Mobil, Stig Herbern, sier at den regnejobben er ferdig tidligst i midten av februar. Han erkjenner at produkter knyttet til bindingstid er ute.