Telenor har inngått en rammeavtale med Umoe IKT som innebærer blant annet kjappere feilretting hos Telenor-kunder over hele landet, går det fram av en pressemelding.
Det dreier seg om en nylig reforhandlet avtale, som trådte i kraft 1. juni. Varigheten er ett år, med mulighet for forlengelse på inntil to år.
Hovedelementene i rammeavtalen er utstyrskjøp, tjenestekjøp og feilretting innfor data- og telefoni. Rammeavtalen har en forventet årlig verdi på ca 25 millioner kroner. Kjøp av utstyr vil tilrettelegges via Umoe IKTs e-handelsløsning computerland.no.
Telenor sier de setter store krav til rask responstid for service og feilretting uansett hvor i landet kunden befinner seg. Umoe IKT ble valgt fordi de er en stor løsningsintegrator av data- og telefoniløsninger, har kontorer i alle sentrale deler av landet, og kan derfor garantere «landsdekkende kompetanse, utstyr og reservedeler med minimal responstid».
Rammeavtalen kan benyttes av alle forretningsområder i Telenor ASA.
Lars Hagen, direktør Business Solutions i Umoe IKT, sier at dette er en stor og viktig avtale for dem, og at de er stolte å kunne inngå et videre samarbeid med Telenor.