Telenor sliter med kundetilfredshet

Konkurrentenes mobilkunder er fortsatt mer fornøyde enn Telenors.

Oslo (NTB): Mobilkundene er blitt mer fornøyde med sine operatører. Telenor ligger dårligst an.

Det viser den årlige kundeundersøkelsen til analysebyrået Epsi Norge.

Kundene til de mindre telefonoperatørene er mest fornøyde. Samtlige mobiloperatører utenom Chess har fått mer tilfredse kunder siden i fjor. Blant de store aktørene er det Chess som har de mest fornøyde kundene, for sjette år på rad. Deretter følger Tele2, NetCom og til slutt Telenor.

Kundene er mindre tilfreds med fasttelefoni og bredbånd. Disse markedene fortsetter å ha lave verdier på kundetilfredshet.

Målingen fra Epsi Norge er utarbeidet i samarbeid med Handelshøyskolen i Stockholm. Byrået driver et internasjonalt samarbeid for å måle og analysere kundetilfredshet, samt å bidra til kvalitetsutvikling.

    Les også:

Til toppen