Telenor størst i Norge på bredbåndstelefoni

Telenor hevder at de har gått forbi Telio, men samtidig sender Telenor mørke signaler for hele markedet.

Telenor forteller nå at de har 90 000 kunder på sitt bredbåndstelefonitilbud.

– Da Telenor lanserte bredbåndstelefoni 30. mars i fjor, sa vi at vi skulle være størst også innenfor dette markedet i løpet av 2006. Det er vi nå, sier Berit Kjøll, divisjonsdirektør for privatmarkedet i Telenor til Finansavisen.

Ifølge Telenors egne beregninger, betyr det at de har en markedsandel på 30 prosent i det norske markedet. Totalt skal 300 000 nordmenn ha gått over til bredbåndstelefoni. Det gikk raskt i begynnelsen, men allerede nå merker Telenor at markedet er i ferd med å stagnere.

– Det første året vi hadde bredbåndstelefon, vokste det jevnt og trutt, men fra vårparten i år har veksttakten begynt å avta litt, sier Birgit Bjørnsen, direktør for telefoni i Norge, til Finansavisen.

Hun tror ikke at Telenor er alene om å oppleve denne stagnasjonen i markedet.

– Det synes som Telio ikke har hatt den veksten de tidligere presterte, sier Bjørnsen.

Telenor nedjusterer nå sine egne estimater for tiden fremover.

Til toppen