Målet med samarbeidet er å utvikle de beste totalløsningene til det norske markedet, skriver selskapene i en felles pressemelding.
- Vi ser at behovet for brukerstøtte vokser i takt med de stadig mer komplekse løsningene markedet kan tilby. Denne utviklingen ønsker vi å møte gjennom å bygge opp et godt apparat for brukerstøtte, sier direktør for driftstjenester i Telenor Bedrift, Tarje Holskil i pressemeldingen.
- Dagens hjemme-PC- og hjemmekontorløsninger settes sammen med produkter fra en rekke ulike leverandører i Norge, ikke minst er det programvare som skal fungere sammen. De som utvikler totalløsninger, må også har et ansvar for brukerstøtte i etterkant av leveransen. Dette får vi gjennom et sterkere samarbeid med Telenor, sier salgsdirektør for PC-divisjonen i IBM, Bjørn Roksvold.
Telenor Bedrift har levert over 70.000 hjemme-maskiner de tre siste årene. IBM er et av de mest populære merkene nordmenn velger til slike løsninger. Bare i første halvår solgte IBM 37.000 hjemme-PC-er.