Telenor vil friste ungdommen

Telenors mobilportal Djuice har kostet flesk, men selskapet satser nå på nytt med ungdomsportalen Oyo - uten unike tjenester.

Djuice har vært et av de store pengeslukene i Telenor. For selskapet har brukt enormt på markedsføring og sponsing av Volvo Ocean Race-seilasen uten at det har gitt den store uttellingen.

Nå avskriver Telenor Mobil deler av denne investeringen, for den mest aktive og attraktive kundegruppen skal lokkes over på Oyo. Denne tjenesten har levd en stund, men har ikke vært markedsført så tungt. På mandag relanseres portalen oyo.no sammen med en ny type abonnenment.

Dette skal nå gjøres gjennom en rekke annonser som er utformet som forsider på blader som ungdom vanligvis kjøper. Annonsene ser ut som forsider på sportstblader, moteblader og annet.

Telenor skal selge sine egne oyo-abonnementer til ungdom - enten gjennom kontantkort eller abonnement.

Men det er vanskelig å få øye på hva som skal friste ungdommen. Telenor Mobil-sjef Ingvild Myhre fortalte i går at Oyo-portalen bare vil inneholde tjenester som også vil finnes på Djuice.

Trekkplasteret er at ungdom over 18 år kan inngå et abonnement som koster 39 kroner i måneden og som gir 50 gratis SMS-meldinger i måneden - altså en liten rabatt. Men det koster 200 kroner å melde seg inn.

Til toppen