Telenor vil pusje Disney-figurer til mobilen

Disney er nesten overalt og nå skal Telenor tette et av Disneys få hull. - Vi har diskutert grundig rundt temaet barn som målgruppe, sier informasjonssjef i Djuice, Esben Tuman Johnsen, til digi.no.

Djuice, Telenor Mobiles tilbyder av mobile Internett-tjenester, og Walt Disney Internet Group har signert en distribusjonsavtale som skal gi skandinaviske mobilbrukere adgang til Disneys verden.

Logoer, ringelyder, skjermsparere, elektroniske kort og spill basert på Disneys populære figurer, vil være tilgjengelig for alle mobilbrukere i Norge, Sverige, Danmark og Finland og tilbudet kommer til mobilen din i løpet av våren, skriver Telenor og Disney i en felles pressemelding.

I tillegg til de klassiske figurene, vil Disney også tilby innhold og figurer fra nye Disneyfilmer, videoer og DVD. Totalt vil djuice tilby mer enn 100 ringelyder basert på klassiske Disney-låter som 'It's a Small World' og 'Mickey Mouse Club March'.

Djuice-brukere vil dessuten være de første som kan oppleve Disney Pixars WAP-spill Monsters inc.

Likevel mener Esben Tuman Johnsen, informasjonssjef i Djuice, at barn ikke er hovedmålgruppen.

- Det kommer kanskje ikke godt nok fram, men det er ikke utelukkende Minni, Mike og Donald som skal være hovedinnholdet i tjenestene, sier han til digi.no. Han sier at det er familien som er hovedmålgruppen til Disney og at mobiltjenestene skal nå ut til mange aldersgrupper.

- Vi retter ikke markedsføringen mot barn i dag, og vi har ikke tenkt å gjøre dette fremover. Den yngste satsingen vi har er Oyo, med en målgruppe fra 18-25 år. Det fenger også unge både over og under denne aldersgruppen, men det er familiebaserte tjenester vi vi satse på med Disney-avtalen på Djuice.

Han innrømmer at dette har vært et tema i samtalene mellom Disney og Telenor.

- Dette er noe vi har diskutert grundig, men vi har ikke endret holdning fra tidligere, sier han.

Disney er verdens største innholdstilbyder av underholdning og er uansett assosiert med tegnefilm- og tegneseriefigurene. Telenor har meget god erfaring med at forbrukerne er villig til å betale for underholdning til mobilen.

- Vi vet at underholdning og kvalitetsinnhold vil være en pådriver for massemarkedets bruk av mobilt Inteenett-tjenester. Erfaringer fra Norge viser at forbrukerne er villige til å betale for kvalitetsinnhold, og Disney er et godt eksempel på kvalitet. Disneys SMS, WAP og fremtidige MMS-tjenester (Multi Media Messaging Service) vil være hjørnesteiner i djuice sin tjenesteportefølje for det skandinaviske markedet. Når vi får 3G og mobiltelefoner med fargedisplay, vil Disneys mobiltjenester for alvor komme til sitt rette, sier daglig leder Jon Erik Haug i pressemeldingen.

Til toppen