BEDRIFTSTEKNOLOGI

Telenor vil pusje Disney-figurer til mobilen

Disney er nesten overalt og nå skal Telenor tette et av Disneys få hull. - Vi har diskutert grundig rundt temaet barn som målgruppe, sier informasjonssjef i Djuice, Esben Tuman Johnsen, til digi.no.

19. mars 2002 - 14:20
DjuiceTelenor MobileWalt Disney Internet Group

Logoer, ringelyder, skjermsparere, elektroniske kort og spill basert på Disneys populære figurer, vil være tilgjengelig for alle mobilbrukere i Norge, Sverige, Danmark og Finland og tilbudet kommer til mobilen din i løpet av våren, skriver Telenor og Disney i en felles pressemelding.

I tillegg til de klassiske figurene, vil Disney også tilby innhold og figurer fra nye Disneyfilmer, videoer og DVD. Totalt vil djuice tilby mer enn 100 ringelyder basert på klassiske Disney-låter som 'It's a Small World' og 'Mickey Mouse Club March'.

Djuice-brukere vil dessuten være de første som kan oppleve Disney Pixars WAP-spill Monsters inc.

Likevel mener Esben Tuman Johnsen, informasjonssjef i Djuice, at barn ikke er hovedmålgruppen.

- Det kommer kanskje ikke godt nok fram, men det er ikke utelukkende Minni, Mike og Donald som skal være hovedinnholdet i tjenestene, sier han til digi.no. Han sier at det er familien som er hovedmålgruppen til Disney og at mobiltjenestene skal nå ut til mange aldersgrupper.

- Vi retter ikke markedsføringen mot barn i dag, og vi har ikke tenkt å gjøre dette fremover. Den yngste satsingen vi har er Oyo, med en målgruppe fra 18-25 år. Det fenger også unge både over og under denne aldersgruppen, men det er familiebaserte tjenester vi vi satse på med Disney-avtalen på Djuice.

Han innrømmer at dette har vært et tema i samtalene mellom Disney og Telenor.

- Dette er noe vi har diskutert grundig, men vi har ikke endret holdning fra tidligere, sier han.

Disney er verdens største innholdstilbyder av underholdning og er uansett assosiert med tegnefilm- og tegneseriefigurene. Telenor har meget god erfaring med at forbrukerne er villig til å betale for underholdning til mobilen.

- Vi vet at underholdning og kvalitetsinnhold vil være en pådriver for massemarkedets bruk av mobilt Inteenett-tjenester. Erfaringer fra Norge viser at forbrukerne er villige til å betale for kvalitetsinnhold, og Disney er et godt eksempel på kvalitet. Disneys SMS, WAP og fremtidige MMS-tjenester (Multi Media Messaging Service) vil være hjørnesteiner i djuice sin tjenesteportefølje for det skandinaviske markedet. Når vi får 3G og mobiltelefoner med fargedisplay, vil Disneys mobiltjenester for alvor komme til sitt rette, sier daglig leder Jon Erik Haug i pressemeldingen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.