Telenor vil utvikle forholdet til Smart Club

Telenor har investert et ukjent beløp i Smart Club Telecom og fikk dermed 50 prosent av aksjene i selskapet. Det snart børsnoterte teleselskapet utelukker ikke at de knytter tettere bånd med Smart Club, og deres 550 000 medlemmer, i fremtiden.

Smart Club er et fenomen: Atle Brynestad har fått mer enn 400 000 nordmenn til å betale for å kjøpe billige kvalitetsvarer i sine lagerlignende, og ikke særlig koselige lokaler rundt om kring i landet. Han har allerede startet opp et reiseselskap til denne kundemassen og skal nå selge telefoner og mobilsamtaler til dem også.

Det er ikke rart at Telenor vil være med selskapet videre. Telenor har allerede kjøpt 5 prosent av Smart Club ASA, men telegiganten eier hele 50 prosent av mobilselskapet til nettopp Smart Club. Men det stopper ikke her.



På presentasjonen av Smart Club Telecoms nye abonnement medga administrerende direktør for Telenor Business Solution, Thor A. Halvorsen, at de var i samtaler med Smart Club om andre samarbeidsområder. For eksempel e-handel.

- Vi er i samtaler med Smart Club om andre måter å samarbeide på, dette kan for eksempel være innenfor e-handel, sier Halvorsen.

Smart Club satser nå på å bli en større leverandør av varer og tjenester til kundene enn det dagens butikker representerer. Direktør for nye forretningsområder i Smart Club, Olav Reinertsen, sier at Smart Club kan tenke seg på å gå inn i markeder som bank, forsikring, strøm/energi samt alstå tele.

Smart Club har allerede lansert sine hjemmesider, med mulighet for e-handel, kjøp av produkter og tjenester samt andre aktiviteter. - Men disse kommer til å bli kontinuerlig oppdatert, sier Reinertsen som forteller at satsingen på Internett ikke stopper med en nettside for Smart Clubs del.

At Telenor er interessert i samarbeid med Smart Club er ingen overraskelse. Er det noe Telenor trenger i den harde konkurransen om både mobil og resten av kommunikasjonsmarkedet fremover, så er det nettopp gode lojale kunder, og her er Smart Club med sin etablerte kundemasse perfekt.

Til toppen