Telenorselskap vokser på mobil markedsføring

Telenoreide More girer opp i Norden og kjøper finsk teknologiselskap.

Markedet for mobil markedsføring dekker bare 0,5 prosent av de samlede reklameinvesteringene. Men framtiden taler for mobilen. Det er nemlig like mange abonnementer som det er innbyggere i de nordiske landene og mobilt Internett skyter fart.

More Mobile Relations, More, som eies av Telenor, er i dag en rask voksende aktør i markedet.

More har i våres kjøpt opp flere selskaper, Active Loop Marketing i Norge, N'volve i Danmark, 12snap-Lokomobil i Sverige, og nå det finske selskapet Add2Phone. Ved å kjøpe opp Add2Phone, som var den siste byggesten på Mores nordiske konstellasjon, kan More nå tilby et bredt utvalg av mobile løsninger i hele Norden.

– More har fra dag én hatt en strategi om å inkludere en ledende teknisk plattform i det nordiske selskapet. Ambisjonen er å bli nummer én i Norden, og fordi vi kommer til å ha et stort antall parallelle prosjekter i forskjellige land, trenger vi en teknisk plattform som kan gi oss og våre kunder trygghet rundt leveranse– dette har vi funnet i Add2Phone, sier Anders Børde, Marketing Director, More Mobile Relations Group.

Norske Telenor er grunnlegger og deleier av More Mobile Relations, men det er et selvstendig selskap som leverer operatørtjenester. More er det største selskapet innen mobil markedsføring i Norden med over 40 ansatte fordelt på fire kontorer i henholdsvis Norge, Sverige, Danmark og Finland. Det siste skuddet på stammen, Add2Phone, er en pioner innen sitt felt og startet opp allerede i 2000. Add2Phone har vært med på utviklingen av teknologien knyttet til mobil markedsføring, som mange selskaper rundt om i verden har tatt i bruk. Add2Phone utvikler og selger plattformer og verktøy for mobile internettsider, kommunikasjonsløsninger og mobil annonsering. Add2Phone blir nå en del av Mobile Relations Group.

Til toppen