De første utviklerne som tas inn i Telia-varmen er Cell DTV Consulting, Active TV, Digiscope og Visionik. Kvartetten skal samarbeide med Telenor-bruden om utviklingen av innholdet på Telias nye varemerke for samtlige tjenester innen kabel-TV-området; com hem.
- com hem er selve miljøet for interaktive tjenester og vi inviterer eksterne tjenesteleverandører til å fylle com hem med interaktivt innhold, på samme måte som vi gjør når vi tar inn nye TV-kanaler, forklarer salgssjef Christer Eriksson i Telia InfoMedia TeleVision i en pressemelding.
De fire som nå er blitt godkjente som såkalte com hem development partnere må innfri visse krav til prosjektledelse, virksomhetsutvikling, grafisk design og teknisk utvikling for å passere gjennom Telias nåløye, der det langsiktige målet er å utvikle gode løsninger for de 1,3 millioner com hem-kundene som ønsker å kunne handle, utføre banktjenester, la seg underholde med spill osv. kun via fjernkontrollen.